Čím inspirují svět byznysu podnikatelé ze Spiritual planet?

Publikováno uživatelem

Po hřištích moderních ekonomik pobíhá vedle tradičních hráčů z korporátní ligy stále víc úspěšných legionářů, jež hrají úplně jinak. Mnohým korporátním hráčům – ale i obecenstvu – jejich technika a styl přijdou doslova „jako z jiné planety“. O jaké podnikatele a podnikatelské aktivity jde?

Vlastně potřebujeme celou novou generaci mladých podnikavých lidí – inovátorů, kteří budou myslet jako David, který skolil Goliáše. S minimálními zkušenostmi a trochou peněz budou chtít změnit pravidla hry. A následně vytvářet bohatství ne jenom pro sebe, ale taky pro své komunity.

Gunter Pauli, autor konceptu Blue economy

Současné ekonomické prostředí bývá často označováno jako extrémně drsné, nebo přímo nepřátelské. Pro dnešní verzi ekonomiky jsem se setkal dokonce s označením „predátorský kapitalismus“. O predátorském kapitalismu jste možná ještě neslyšeli. Ale jsem si jistý, že už jste se setkali se všeobecně rozšířenými názory, jež radí, abychom se s konkurencí co nejdřív vypořádali, jinak hrozí, že podlehneme jejímu tlaku a převálcuje nás.

Takový je běžný pohled na dnešní ekonomiku jakožto činnost extrémně soutěživou a nevraživou. Tento pohled (podporovaný médii) je však zkreslený, neúplný a částečně překonaný.

Proč?

Protože opomíjí nesmírně inspirativní rozměr moderních ekonomik. Tento rozměr přinášejí vědomí podnikatelé.

 I. Kdo jsou vědomí podnikatelé?

Jsou to podnikatelé, kteří vracejí zpátky do konzumní ekonomiky život, vitalitu a hlubší rozměr.

Nám se líbí říct, že obrazně vracejí duši ekonomice.

Do jakých oblastí spadají aktivity vědomých podnikatelů? Aktivity vědomých podnikatelů, kterým se chceme na tomto portálu přednostně věnovat, jsou zaměřeny na revitalizaci ekonomiky. Říkáme jim kulturní inovace. A i když jde vždy o trvale udržitelné a zelené businessy, jsou plnohodnotnou a plně konkurenceschopnou součástí trhu.

To, co vystihuje vědomého podnikatele, jsou spíš hodnoty, kterými se v podnikání řídí, nikoli oblasti, v nichž podniká.

fungi espresso

Naši přátelé z italského Funghi Espresso®.

II.  Co vystihuje vědomého podnikatele?

    • Vědomý podnikatel se neustále pokouší víc poznat sebe samého. To mu nakonec umožňuje „podnikat se srdcem“ v oblasti, která ho naplňuje.
    • Vědomý podnikatel čerpá energii k podnikání především z vlastního přesvědčení, že je „přesně tam, kde má právě být“ a „dělá přesně to, co má dělat“.
    • Pracuje na projektech, které mu umožní zanechat po sobě něco pozitivního. Vědomý podnikatel je vizionář, který chce především něco změnit. Možná to neříká otevřeně, nicméně touží udělat svět lepším místem. Chce přispět svým vlastním originálním dílem.
    • Je fanouškem osobního rozvoje a zdravého životního stylu. Usilovně na sobě pracuje, protože ví, že čím lepší a vitálnější bude jeho „já“, tím lepší věci dokáže ve svém životě vytvořit.
    • V podnikání se často řídí vlastní pozitivní intuicí a kladnými emocemi. Instinkt je pro něj důležitou součástí nejen v procesu rozhodování, ale i při tvoření nápadů.
    • Nestydí se za to, že usiluje o bohatství. Naopak k financím má kladný vztah. Dosažení materiálního bohatství ale není jediný cíl, o který usiluje. Na druhé straně věří i v sounáležitost, ve společenství. Chce svému okolí, společnosti vrátit něco z toho, co od ní získal.

  III. Vědomý podnikatel je příslibem byznysu nové generace

Podnikatelské aktivity vědomých podnikatelů se vymykají běžné představě o podnikání. Specifický přístup vědomých podnikatelů k podnikání pramení ze skutečnosti, že samotní vědomí podnikatelé jsou specifičtí, výjimeční. Specifický přístup vědomých podnikatelů k podnikání představuje dle našeho názoru i jednu z hlavních příčin, proč aktivity vědomých podnikatelů zaznamenávají v moderních společnostech nebývalý obdiv. A právě tento odlišný přístup je i důvodem, proč nás koncept vědomého podnikání natolik zaujal.

Tito podnikatelé totiž chápou svůj byznys především jako součást svého poslání. Chápou jej jako způsob seberealizace.

Jde o zcela jedinečný a inspirativní přístup k vydělávání peněz prostřednictvím podnikání. Filozofie vědomého podnikání je protiváhou filozofie, jež charakterizovala začátky podnikání v Česku a na Slovensku v devadesátých letech. V té době se slovo „podnikatel“ často vnímalo dost negativně. Lidem se při vyslovení slova „podnikatel“ vybavila zejména představa spekulativního byznysmena, jež především díky svým kontaktům rychle (a nečestně) zbohatl. Nebo si představili velkopodnikatele, který sice disponoval mohutným kapitálem, ale neměl nejmenší zájem vytvářet zajímavé hodnoty pro komunitu.

Od té doby se ale mnohé změnilo i u nás. Podnikání se stále víc začíná chápat jako cesta k osobní svobodě. Jako způsob vydělávání peněz, který umožňuje dělat to, co podnikatele naplňuje. A přesně taková je motivace vědomých podnikatelů, když zakládají své small businesses.

spiritualni podnikatel

Spirituální podnikatel je příslibem nové generace podnikatelů.

III. Vize Spiritual planet: směrem k (víc) vědomé ekonomice

Právě díky osobním vlastnostem vědomých podnikatelů se dnes zcela lehce rozvíjí dokonalá protiváha mainstreamové „predátorské ekonomice“ – spirituální ekonomika.

Ekonomika založena na vyšším vědomí. Ekonomika, která posouvá společnost vpřed tím, že ukazuje, jak vytvářet bohatství za současného respektování životního prostředí.

Právě z těchto důvodů toužíme vyzdvihnout nositele spirituální ekonomiky jako zářící příklady revitalizace dnešní ekonomiky.

 

/
Přečteno 199 x

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *